Do 2025 r. Polska będzie w posiadaniu trzeciej co do wielkości floty e-autobusów w Europie, ustępując tylko Francji i Wielkiej Brytanii – wynika z raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego, przygotowanego we współpracy z PKN ORLEN oraz Krajową Agencją Poszanowania Energii. Jednak ewolucję przechodzi również transport indywidualny, już 17 proc. aut we flocie mobilności współdzielonej to pojazdy elektryczne.

Autobus wodorowy Solaris Urbino 12 hydrogen, który swoją premierę miał w czerwcu podczas Światowego Szczytu Transportu Publicznego UITP w Sztokholmie, w ostatnich tygodniach był testowany przez przewoźników w Austrii, Niemczech i we Włoszech. Dzisiaj został zaprezentowany w Poznaniu. Jest to jego premiera na rynku polskim.

Firma Solaris Bus & Coach S.A. pozyskała kolejne zamówienie na bezemisyjne autobusy Solaris Urbino 12 electric z Włoch. Po podpisanej niedawno umowie z ATM Milano, na mocy której do Mediolanu może trafić nawet 250 pojazdów tego typu, polski producent otrzymał zamówienie od przewoźnika ACTV SPA Venezia na 30 elektrobusów Urbino 12 electric i infrastrukturę służącą uzupełnianiu energii. Łączna wartość pozyskanego kontraktu przekracza kwotę 20 milionów euro.

Firma COTRAL, odpowiedzialna za usługi transportu regionalnego z siedzibą w Rzymie, podpisała właśnie kolejną umowę ramową z Solaris Bus & Coach S.A. na dostawę nawet do 300 autobusów międzymiastowych InterUrbino. To kolejne tak duże zamówienie na ten model autobusu polskiego producenta. Po realizacji umowy z 2016 roku na łącznie 360 autobusów InterUrbino, włoski przewoźnik zdecydował się na kolejne dostawy z firmy Solaris.

Bądź na bieżąco

Najczęściej Czytane